Podmínky reklamace jsou uvedeny v obchodních podmínkách, které jsou dostupné na https://cent-energy.cz/obchodni-podminky/ .
REKLAMAČNÍ ŘÁD
obchodní společnosti Cent Energy s.r.o., se sídlem Chudeřínská 154, 436 01 Litvínov, IČO 17707684, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 49381 (dále též jen „Cent Energy“ nebo „Prodávající“).
I. Všeobecná ustanovení
Tento Reklamační řád byl vypracován v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „NOZ“), a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“), a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“).
Reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek společnosti Cent Energy s.r.o. Uzavřením kupní smlouvy Kupující souhlasí s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a Reklamačním řádem a potvrzuje, že byl s nimi řádně seznámen.
Zákazníkem společnosti Cent Energy s.r.o. může být:
- Kupující-spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) Zákona o ochraně spotřebitele,
- Kupující-podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti.
Oba typy kupujících jsou dále společně označováni jako „Kupující“.
Prodávající, společnost Cent Energy s.r.o., jedná při uzavírání a plnění kupní smlouvy v rámci své podnikatelské činnosti a jako podnikatel dodává Kupujícímu výrobky nebo služby přímo či prostřednictvím jiných podnikatelů.
II. Odpovědnost Prodávajícího
Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží při převzetí nemá vady. Konkrétně Prodávající zaručuje, že v okamžiku převzetí Zboží Kupujícím:
- má Zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, případně vlastnosti, jež Prodávající nebo výrobce uvedl, nebo které Kupující mohl očekávat s ohledem na povahu Zboží a jeho propagaci,
- je Zboží vhodné k účelu, který Prodávající uvádí, nebo k účelu, ke kterému se tento druh zboží obvykle používá,
- odpovídá Zboží jakostí či provedením smluvenému vzorku nebo předloze, pokud byla jakost určena podle vzorku,
- je Zboží dodáno v ujednaném množství, míře nebo hmotnosti,
- vyhovuje Zboží požadavkům právních předpisů.
Ke Zboží je přikládán daňový doklad. Pokud není přiložen záruční list, slouží k uplatnění reklamace daňový doklad.
III. Práva z odpovědnosti za vady Zboží
Zjevné poškození Zboží nebo jeho obalu při přepravě je Kupující povinen ihned řešit s dopravcem a sepsat o tom záznam do předávacího protokolu. Kupující není povinen takové Zboží převzít a o zjištěném poškození bezodkladně informuje Prodávajícího. V den převzetí Kupující zkontroluje neporušenost Zboží a kompletnost jeho příslušenství.
Při osobním převzetí Zboží přechází nebezpečí škody na Zboží z Prodávajícího na Kupujícího okamžikem převzetí. Nepřekontroluje-li Kupující Zboží při převzetí, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při prohlídce jen tehdy, prokáže-li, že vady existovaly již v době převzetí. Pozdější reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození Zboží nezbavují Kupujícího práva na reklamaci, avšak Prodávající může prokázat, že nejde o rozpor s kupní smlouvou.
Reklamaci může Kupující-spotřebitel uplatnit osobně na adrese sídla Prodávajícího nebo zasláním Zboží na adresu: Cent Energy s.r.o., reklamace, Chudeřínská 154, 436 01 Litvínov.
Pokud je v záručním listu uveden jiný podnikatel pro záruční opravy a jeho sídlo je pro Kupujícího dostupnější než sídlo Prodávajícího, může Kupující uplatnit právo na opravu u tohoto podnikatele. Právo na opravu lze uplatnit i v autorizovaném servisu – seznam je dostupný na webu www.cent-energy.cz nebo na vyžádání u Prodávajícího.
Při zasílání Zboží k reklamaci by měl Kupující Zboží zabalit do vhodného obalu, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy, a označit křehké zásilky příslušnými symboly. Zásilka by měla obsahovat reklamované Zboží (včetně příslušenství), kopii dokladu o koupi, popis vady a kontaktní údaje Kupujícího.
Kupující je povinen prokázat, že Zboží bylo zakoupeno u Prodávajícího, ideálně originálem dokladu o koupi nebo záručním listem.
Odpovědnost za vady se nevztahuje na případy, kdy vada vznikla:
- mechanickým poškozením Zboží,
- neodborným zásahem, živelnou událostí nebo poškozením plomb (pokud jsou přítomny),
- elektrickým přepětím (kromě běžných odchylek),
- nesprávným používáním nebo v rozporu s návodem k použití,
- použitím v nevhodných podmínkách (teplota, vlhkost, prašnost apod.),
- neodbornou instalací nebo obsluhou,
- změnami v záručním listu nebo nesouladem výrobního čísla.
Odpovědnost se nevztahuje na běžné opotřebení, vady u zlevněného Zboží, pro které byla cena snížena, ani na vady odpovídající míře opotřebení u použitého Zboží. Vady způsobené neodbornou instalací sjednanou v kupní smlouvě jsou považovány za vady Zboží.
U spotřebního materiálu (např. baterie) je obvyklá životnost 6 měsíců, pokud není uvedeno jinak. Záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené běžným užíváním. Na dárky poskytnuté zdarma se záruka nevztahuje nad rámec zákona; při odstoupení od smlouvy je Kupující povinen je vrátit.
Na žádost Kupujícího vydá Prodávající záruční list s povinnými údaji. Pokud to povaha Zboží umožňuje, postačí doklad o koupi s těmito údaji.
IV. Záruční doba
Kupující-spotřebitel má právo uplatnit vadu Zboží do 24 měsíců od převzetí. Pokud se vada projeví do 12 měsíců, předpokládá se, že Zboží bylo vadné již při převzetí, pokud Prodávající neprokáže opak. U použitého Zboží je záruční doba 24 měsíců, u Kupujícího-podnikatele 12 měsíců.
Záruční doba začíná převzetím Zboží a prodlužuje se o dobu opravy. Při výměně Zboží pokračuje původní záruční doba. Pokud Zboží uvádí do provozu jiný podnikatel a Kupující to objedná do 3 týdnů od převzetí, začne záruční doba dnem uvedení do provozu, za předpokladu řádné součinnosti Kupujícího.
V. Práva z vad Zboží
Pokud Zboží nesplňuje požadavky uvedené v čl. II, může Kupující-spotřebitel požadovat:
- dodání nového Zboží bez vad nebo výměnu součásti, pokud to není nepřiměřené;
- opravu, pokud je vada odstranitelná a nejedná se o podstatné porušení smlouvy;
- přiměřenou slevu, pokud nepožaduje výměnu nebo opravu, nebo pokud Prodávající nemůže vadu odstranit;
- odstoupení od smlouvy, pokud je vada podstatná, opakuje se po opravě (min. 2x) nebo je vad více (min. 3).
Právo na výměnu nebo odstoupení nenáleží, pokud Kupující vadu způsobil nebo o ní před převzetím věděl. U použitého či zlevněného Zboží má Kupující právo na slevu místo výměny.
VI. Vyřízení reklamace
Reklamace Kupujícího-spotřebitele musí být vyřízena do 30 dnů od uplatnění, pokud se strany nedohodnou jinak. Lhůta začíná dnem následujícím po uplatnění. Po jejím uplynutí má Kupující stejná práva jako při podstatné vadě. U Kupujícího-podnikatele lhůta není závazná.
Kupující je povinen předat Zboží čisté, kompletní a s popisem vady. Při uplatnění obdrží reklamační protokol s údaji o reklamaci. Po vyřízení je informován (SMS, e-mail, telefon) a obdrží potvrzení o výsledku.
Nevyzvedne-li Kupující Zboží do 2 měsíců od vyřízení, účtuje se poplatek 50 Kč za den prodlení.
VII. Odmítnutí reklamace
Prodávající může odmítnout reklamaci, pokud je Zboží znečištěné nebo nesplňuje hygienické předpisy.
VIII. Závěrečná ustanovení
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1. dubna 2025 a ruší předchozí znění. Změny jsou vyhrazeny.
FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Adresát: Cent Energy s.r.o., Chudeřínská 154, 436 03 Litvínov
Uplatnění reklamace
| Datum uzavření Smlouvy: | |
| Jméno a příjmení: | |
| Adresa: | |
| E-mailová adresa: | |
| Zboží, které je reklamováno: | |
| Popis vad Zboží: | |
| Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace: |
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduji, spolu s uvedením mých kontaktních údajů pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
